Tag: Rawat Gout

Resepi Jus Penawar Gout Yang Sedap, Mudah Dan Berkesan

Nak rawat gout tapi dah bosan minum air putih je? Anda nak cari jus penawar gout yang sedap? Relax, lepas ni anda dah boleh pelbagaikan minuman harian anda.

 

Resepi Jus Penawar Gout Yang Sedap, Mudah dan Berkesan Buah

 

Yang paling penting jus penawar gout yang saya akan share ni sedap, mudah dan berkesan untuk pesakit Gout.

 

Macam yang anda semua dah tahu, gout ialah penyakit yang berpunca daripada kadar asid urik yang terlalu tinggi dalam badan. Ramai pesakit gout yang stress sebab kena banyakkan minum air untuk elakkan pembentukan Kristal Asid Urik.

 

Kalau yang biasa minum air putih takpe la. Masalahnya kebanyakan pesakit gout memang kurang minum air putih. Nak habiskan 1 liter sehari pun seksa tauuu.hehe

 

Berita baik untuk anda yang menghidap gout, ada beberapa jus penawar gout yang sedap untuk anda amalkan:

(more…)

5 Makanan Beralkali Terbaik untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout

Berita baik untuk pesakit Gout, Asid Urik boleh dikurangkan. Nak tau tak cara kurangkan Uric Asid tu? Caranya ialah dengan mengamalkan pemakanan beralkali.

 

5 Makanan Beralkali Untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout
5 Makanan Beralkali Untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout

 

Makanan beralkali sangat bagus untuk neutralkan semula asid urik dan mengelakkan Kristal Asid Urik daripada terbentuk. Seterusnya dapat mengelakkan daripada kristal tersebut bertambah dan berkumpul di bahagian sendi.

 

Pesakit gout pasti tau betapa seksanya bila kena serangan Gout. Punya la sakit sampai nak tido malam pun tak boleh tau!

 

Jom tengok makanan apa yang boleh kurangkan asid urik

 

5 Makanan Beralkali Terbaik untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout

(more…)