Sayur Kegemaran Saya Dan Keluarga

Dari zaman kanak-kanak dulu saya memang suka makan sayur. Cuma dulu agak memilih la. Saya cuma suka makan sayur bayam dan taugeh je.hihi

 

 

Vitalea Shaklee

Beza Sayur Dulu Dan Sekarang

 

 

Bila dah dewasa dan semakin ‘muda’ ni, saya dah semakin suka makan sayur. Kalau makan tu memang wajib la ada sayur. Kalau takde tu memang tak lengkap la rasanya ?

 

 

 

Dalam banyak-banyak sayur, saya paling suka makan sayur bayam. Kira sayur kegemaran saya yang 1 ni memang tak berubah la dari kecik dulu.

 

 

 

Sekarang suami dan anak-anak saya pun suka makan sayur bayam. The best bayam in town ialah sayur bayam rebus yang dimasak oleh mak saya ?

 

 
Sayur bayam tu tak terlalu layu dan tak berminyak. Kalau makan kat kedai selalunya sayur bayamnya terlalu layu dan sangat berminyak ?

 

 
Sayur bayam ni best tau. Dia ada banyak sangat khasiat. Antaranya ialah Zat Besi, Asid Folik, Vitamin A, Kalsium, Vitamin K dan macam-macam lagi.

 

 
“Oo, macam-macam ada. So, kenapa nak kena amik supplement jugak ye?”

 

 
Hihi..nama pun supplement. Fungsi supplement ni ialah melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan kita.

 

 
Sebab kebanyakan zat @ nutrisi makanan yang kita makan dah rosak atau musnah semasa proses penyediaan. Kalau yang dah layu tu lagi la takde zat langsung?

 

 
Lagi pun sayur dulu dan sekarang sangat berbeza tau. Kandungan nutrisi seikat sayur bayam sekarang tak sama macam seikat sayur bayam dulu dah.

 

 
Sebabnya tanah kita sekarang dah semakin kurang zat dan mineral. Lagi la kena amik supplement kan? ?

 

 

img_20161213_091209-01

 

 

 

“Kalau tak nak amik suppplement boleh tak?”

 

 

 
Boleh je. Cuma korang kena sanggup la telan bayam mentah bermangkuk-mangkuk bayam sehari. Sanggup ke korang??

 

 
Kalau saya memang tak sanggup. Mau muntah dan b****k hijau je kang. Tak pasal-pasal jadi macam ‘The Hulk’ pulak nanti.hehe

 

 

Sebab tu saya amalkan Multivitamin Shaklee tang famous, Vitalea tu. Insyaa Allah lengkap dengan vitamin dan mineral penting yang diperlukan badan ?
Korang suka sayur apa ye?

Cari Agen Shaklee Di Area Anda? -->Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia



Nak Daftar Jadi Ahli Shaklee? --> Daftar Ahli Shaklee 2017



Nak Beli Produk Shaklee Terus Dari Shaklee HQ? --> Cara Beli Shaklee Online





___________________________

Leave a Reply