Kenangan Masa Sekolah

Kalau ingat kenangan masa sekolah dulu memang boleh gelak guling-guling kot ?

 

Kenangan Masa Sekolah

 

Almaklumlah, saya termasuk dalam kategori budak ‘baik’ kan? ?

 

Zaman sekolah saya memang sangat colourful tau. Kalau tulis novel boleh lawan ahadiat akasyah kot.hehe

 

Kalau setakat kene kutip sampah sebab datang lambat tu memang selalu la.

 

Lagi 1 perhimpunan sekolah kitorang dulu memang dok atas jalan tar je pun ?

 

Kalau setakat tangan dan bonbon berbirat dengan corak tar tu biasa sangat la.hehe

 

Dalam banyak-banyak kenangan bitter sweet tu yang paling tak boleh lupa bila kitorang jatuh beramai-ramai.

 

 

Sekolah kitorang tu dalam kawasan perumahan orang cina. Kira keluar pagar sekolah kat depan or belakang memang terus lalu rumah orang la

 

So, bila dah rumah cina memang ada la anjingnya kan? ?

 

 

Nak dijadikan cerita. Ada 1 hari tu kitorang beramai-ramai keluar ikut pagar belakang. Masa tu agak ramai la. Ada dalam 10 orang kot.
 
Jalan tu memang sempit. Kiri kanan rumah orang. Kira muat-muat sorang je lalu.

 

 

Tengah-tengah jalan tiba-tiba kitorang dengar suara anjing menyalak kat belakang.

 

 

Lepas tu dengar suara orang menjerit, melatah dan…bedebukkk!

 

 

Sorang-sorang jatuh. Berderet-deret berhempap satu sama lain sampai la orang depan sekali ?

 

 

Yang depan sekali la paling horor. Dah la jatuh kena hempap beramai-ramai. Nasib baik sempat la pegang pagar rumah kat tepi tu. Kalau tak, mau bercalar kulit mulus ittew ?

 

 

Oh ye, saya la yang depan sekali tu ?

 

 

Ok, kita sambung balik ye ?

 

 

Belum pun habis terkejut kena hempap. Nampak pulak anak anjing 2 ekor menyalak kat dalam pagar rumah tu.

 

 

Korang bayangkan la anjing depan mata korang hanya dipisahkan dek pagar dawai yg nipis tu je ?

 

 

Serius panik coz nak bangun tak boleh sebab masing-masing kena hempap bertimpa-timpa.

 

 

So, cepat-cepat tarik tangan dan jerit suruh yang lelain bangun cepat?

 

 

 

Masing-masing melompat bangun. Pastu cepat-cepat lariiii!

 

 

Sampai tempat selamat je semua gelak terbahak-bahak. Yang paling belakang memang kene kutuk la..sebab dia la punca semua jatuh ?

 

 

Kalau tanya crime partners saya masa tu mesti diorang ingat kot..hehe

 

 

Ni la antara kenangan masa sekolah yang buat saya rasa nak masuk sekolah balik

 

 

Korang ada ke kenangan best2 masa sekolah dulu?

Cari Agen Shaklee Di Area Anda? -->Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia



Nak Daftar Jadi Ahli Shaklee? --> Daftar Ahli Shaklee 2017



Nak Beli Produk Shaklee Terus Dari Shaklee HQ? --> Cara Beli Shaklee Online





___________________________

Leave a Reply