Cara Rawat Diabetes / Kencing Manis Dengan Kacang Bendi

Rawat Diabetes / Kencing Manis dengan kacang bendi? Betul ke ni? Berkesan ke? Jom kita study sikit pasal Kacang Bendi ni.

 

Rawat Diabetes Kencing Manis Dengan Kacang Bendi

Kacang Bendi

 

Kacang bendi atau juga dikenali dengan nama saintifik sebagai ‘Abelmoschus esculentus’. Kacang bendi sangat sedap jika dimasak kari, asam pedas ataupun direbus sahaja.

 

Selain sedap di makan, Kacang bendi juga mempunyai pelbagai khasiat terutama untuk pesakit diabetes / kencing manis.

 

Khasiat Kacang Bendi

Kacang bendi mengandungi potassium, vitamin B, vitamin C, Asid Folik, dan kalsium.

Kacang bendi juga sangat rendah kalori. Sebab tu bendi selalu disarankan dalam menu diet harian pesakit diabetes / kencing manis kerana ia dikatakan boleh mengawal kadar gula dalam darah.

Selain itu, Kacang bendi juga tinggi dengan serat yang sangat penting untuk melawaskan pembuangan. So, untuk anda yang ada isu sembelit pun boleh amalkan bendi ni.

 

Bagus rupanyakan kacang bendi ni?

 

Selama ni makan pun sebab rasa dia sedap je.hehe

 

Jom tengok macam mana cara makan / minum kacang bendi ni untuk pesakit diabetes.

 

Cara Rawat Diabetes / Kencing Manis Dengan Kacang Bendi

1. Amik dalam 4-5 kacang bendi. Cuci bersih dan toskan

2. Potong bulat-bulat, tak perlu terlalu nipis. Sedang-sedang je. Jangan cuci/ basuh lendir bendi tu ye.

3. Masukkan dalam gelas/mug dan tuang air(boleh suam atau suhu bilik).

4. Tutupkan dan biarkan semalam. Esok pagi dah boleh minum

 

Amalkan minum air bendi ni setiap hari. Ramai yang bagi feedback lepas 2 minggu dah nampak kesan bacaan gula dalam darah turun.

 

Ada yang tanya,

“Mana lagi bagus, minum air rendaman bendi atau makan bendi dalam masakan?”

 

Jawapannya, yang mentah lagi bagus sebab bila dimasak, nutrisi akan berkurangan. Sebahagian besar nutrisi musnah semasa dalam proses penyediaan makanan. Especially bila kacang bendi tersebut dimasak layu. Memang tinggal serat je la jawabnya.hehe

 

“Alamak, saya tak suka bendi!”

Berita baik untuk anda, ada cara lagi best dan berkesan untuk rawat diabetis / kencing manis.

Resveratrol boleh bantu turunkan kadar gula dalam darah. Mana nak dapat Resveratrol?

Dalam Vivix Shaklee ada 10x ganda Lebih resveratrol tau!

Jom baca tengok testimoni Vivix Shaklee ni:

Testimoni Diabetis Kencing Manis Pulih Dengan Vivix Shaklee

Testimoni Diabetis / Kencing Manis 

Testimoni Diabetes Pulih Dengan Vivix Shaklee

Testimoni Diabetes Pulih 

Nak tau macam mana Resveratrol bantu rawat Diabetes / Kencing Manis?

Jom baca kat sini >> Resveratrol Bantu Kawal Kadar Gula Dalam Darah <<

Nak Beli Vivix Shaklee sekarang?

Whatsapp 012-346 1698 (Erni)

Cari Agen Shaklee Di Area Anda? -->Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia



Nak Daftar Jadi Ahli Shaklee? --> Daftar Ahli Shaklee 2017



Cari Agen Vivix Shaklee Di Area Anda? -->Pengedar Vivix Shaklee Seluruh Malaysia



Nak Beli Produk Shaklee Terus Dari Shaklee HQ? --> Cara Beli Shaklee Online





___________________________

Leave a Reply