7 Tips Didik Anak Menurut Islam

Semua ibubapa mesti nak yang terbaik untuk anak-anak mereka. Tapi ramai yang tak pasti tentang cara yang betul untuk didik anak.

 

7 Tips Didik Anak Menurut Islam

 

Jom saya kongsikan tentang tips cara didik anak yang saya baca baru-baru ni.

 
7 Tips Didik Anak Menurut Islam
1. Pilih nama yang baik. Ibubapa digalakkan memberikan nama yang baik untuk anak. Nama panggilan pun kena yang baik jugak ye.

 

Ramai yang buat kesilapan bila panggil anak dengan nama yang takde makna ataupun makna yang kurang elok.

 
2. Peluk anak setiap hari. Pelukan boleh memberikan impak yang besar kepada anak. Anak yang kerap dipeluk akan rasa disayangi dan selamat.

Ikut kajian anak yang kerap dipeluk akan membesar dlsebagai individu yang lebih confidence ?

 
3. Puji anak. Jangan kedekut untuk puji anak kalau diorang buat kebaikan. Anak akan rasa seronok untuk buat kebaikan bila dipuji.
4. Terima kesilapan anak. Maklumlah, tiada manusir yang perfect. Anak kita pun sama juga. Tambah lagi mereka masih kecil ?
5. Ajar anak solat. Solat itu tiang agama. Kalau tiangnya kukuh Insyaa Allah yang lain-lain pun akan bagus.
6. Dengar anak bercakap. Anak kita jugak nak suara mereka didengari. Kadang-kadang sebab terllau sibuk sampai kita abaikan cerita anak. Kesiankan ?

 

So, lepas ni sama-sama la kita luangkan masa untuk dengar cerita anak kita ye ?

 
7. Banyakkan beristighfar. Nak kendalikan ragam anak-anak setiap hari memang memerlukan kesabaran yang tinggi.

Kalau tak kawal betul-betul memang boleh bertukar jadi singa.hehe

So, lazimkan mulut tu dengan Istighfar ye ?

 

Jom didik anak-anak kita dengan baik seperti yang diamanahkan oleh Allah ?
Kalau nak order Vitamin Untuk Kesihatan anak boleh roger saya k ?

 
Whatsapp 012-346 1698 (Erni)

Whatsapp 012-346 1698 (Erni)

Whatsapp 012-346 1698 (Erni)

Cari Agen Shaklee Di Area Anda? -->Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia



Nak Daftar Jadi Ahli Shaklee? --> Daftar Ahli Shaklee 2017



Cari Agen Vivix Shaklee Di Area Anda? -->Pengedar Vivix Shaklee Seluruh Malaysia



Nak Beli Produk Shaklee Terus Dari Shaklee HQ? --> Cara Beli Shaklee Online





___________________________

Leave a Reply