Berita baik untuk pesakit Gout, Asid Urik boleh dikurangkan. Nak tau tak cara kurangkan Uric Asid tu? Caranya ialah dengan mengamalkan pemakanan beralkali.

 

5 Makanan Beralkali Untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout
5 Makanan Beralkali Untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout

 

Makanan beralkali sangat bagus untuk neutralkan semula asid urik dan mengelakkan Kristal Asid Urik daripada terbentuk. Seterusnya dapat mengelakkan daripada kristal tersebut bertambah dan berkumpul di bahagian sendi.

 

Pesakit gout pasti tau betapa seksanya bila kena serangan Gout. Punya la sakit sampai nak tido malam pun tak boleh tau!

 

Jom tengok makanan apa yang boleh kurangkan asid urik

 

5 Makanan Beralkali Terbaik untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout

1. Kombu

Kombu - Makanan Beralkali Untuk Pesakit Gout
Kombu – Makanan Beralkali Untuk Pesakit Gout

 

Kombu atau ‘King Of Seaweed’ ialah makanan beralkali yang sangat bagus untuk turunkan bacaan asid urik. Kombu ni bukan seaweed biasa tu ye. Kombu ni lebih tebal dan keras.

Kombu ni boleh dimasak bersama sup.

 

 

2. Apple Cider Vinegar @ Cuka Epal

 

Apple Cider Vinegar - Cuka Apple - Makanan Beralkali Untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout
Apple Cider Vinegar – Cuka Apple – Makanan Beralkali Untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout

Ambil 1-2 sudu makan cuka epal. Boleh minum macam tu sahaja atau boleh juga dibancuh bersama air. Bagi yang tak suka masam, bancuh bersama air lebih senang. Kalau yang pilih minum macam tu sahaja pun perlu banyakkan minum air putih ye.

 

 

3. Alfalfa Sprout @ Cambah Alfalfa

Alfalfa - Makanan Beralkali Untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout
Alfalfa – Makanan Beralkali Untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout

 

Alfalfa Sprout ni boleh dimakan sebagai salad. Kalau nak lagi senang boleh amik supplement Alfalfa Shaklee. Tinggal telan je. hehe

 

4. Burdock Root

Burdock Root-Makanan Beralkali Untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout
Burdock Root-Makanan Beralkali Untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout

Burdock Root ni juga berkesan untuk kurangkan asid urik dalam badan pesakit Gout. Ia juga boleh dimasak bersama sup.

 

 

5. Peria Katak

Peria Katak - Makanan Beralkali Untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout
Peria Katak – Makanan Beralkali Untuk Kurangkan Asid Urik Pesakit Gout

 

Haa, selalu orang kata peria katak elok untuk pesakit diabetes kan? Tapi sebenarnya peria katak pun boleh bantu kurangkan asid urik untuk pesakit gout jugak tau. Peria katak juga merupakan tumbuhan yang bersifat alkali.

 

Macam mana nak masak peria katak? Boleh tengok >> 5 Resepi Peria Katak Paling Sedap <<

 

Nak baca 9 Cara Rawat Gout, Kurangkan Asid Urik dan Elak Serangan Gout Berulang?

 

Tapi, ada 1 lagi makanan yang boleh kurangkan Asid Urik dengan cepat tau. Lagi best sebab makanan yang 1 ni bersifat anti radang/ anti bengkak. Sebab tu ramai pesakit Gout yang amalkan bagi feedback bengkak gout cepat surut.

Testimoni Vivix Shaklee Rawat Gout Kurangkan Asid Urik
Testimoni Vivix Shaklee Rawat Gout Kurangkan Asid Urik

 

Ni la makanan yang best tu. Namanya Vivix Shaklee. Kalau berminat nak try Vivix Boleh hubungi hotline 012-346 1698 ye.

 

Nak tau Berapa Harga Vivix Shaklee ni? Boleh tengok kat sini >> Harga Vivix Shaklee 2017 <<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *