3 Makanan Untuk Tingkatkan Sistem Imuniti Badan

Korang kerap demam atau jatuh sakit? Tu tandanya sistem imuniti atau antibodi badan korang lemah. So, kena la buat sesuatu untuk kuatkan balik antibodi korang tu ?

 

3 Makanan Kuatkan Sistem Imuniti Badan
Sistem Imuniti atau antibodi ni sangat penting tau. Boleh katakan ia ibarat askar yang bertindak sebagai perisai dalam badan korang.

 
Bila perisai lemah dan tak boleh lawan serangan bakteria, virus atau radikal bebas tu, korang akan jatuh sakit.

 
So, macam mana cara nak tingkatkan sistem imun dan antibodi korang tu?

 
Meh saya sharekan 3 makanan yang sangat bagus untuk kuatkan sistem imun.

 
1. Buah Oren. Buah oren kaya dengan vitamin C. Vitamin C ialah sumber antioksida yang sangat penting untuk kuatkan sistem imun badan.

 
Masalahnya, kebanyakan oren yang ada kat kedai tu hampir takde nutrisi. Sebab oren-oren tu dah dipetik sebelum masak lagi.

 
Lagi memburukkan keadaan oren-oren tu dah diperam dengan bahan kimia untuk pastikan ia masak pada masa yang ditetapkan ?

 
Kalau nak makan oren, sila cari yang organik ye. Kalau nak lagi senang dan bagus, makan je Vitamin C Shaklee. Confirm organik, berkhasiat dan selamat ?

 
2. Bawang Putih. Bawang putih sangat bagus sebab ia bantu sel-sel antibodi kita membahagi dan bertambah secara semulajadi.

 
Sebab tu bawang putih termasuk dalam kategori makanan anti kanser.

 
Cuma untuk dapatkan khasiatnya, kena la makan mentah-mentah. Sanggup ke? hehe

 
Kalau saya, saya lebih prefer makan Garlic Complex Shaklee je ?

 
3. Ikan Salmon. Nutrisi paling penting dalam ikan salmon ialah lemak Omega 3. Lemak Omega 3 ni berfungsi untuk kuatkan sistem imun untuk menghalang jangkitan kuman atau penyakit.

 
Isunya ialah, ikan salmon ni termasuk dalam kategori ikan yang tinggi toksik tau. Sumber lain lemak Omega 3 ialah Minyak ikan.

 
Pastikan minyak ikan yang korang pilih tu bebas bahan kimia berbahaya macam merkuri, plumbum dan kadmium semua tu ye. Tak pasal-pasal dapat pakej kanser sekali ?

 
Minyak ikan terbaik pilihan saya dah tentulah Omega Guard Shaklee. Ia ada 3 peringkat penyulingan untuk pastikan tiada bahan kimia dalam minyak ikan shaklee.

 
Selain daripada 3 makanan ni, korang boleh juga tingkatkan sistem imun dengan Nutriferon Shaklee.

 
Nutriferon Shaklee ni satu-satunya produk di dunia yang boleh menggalakkan penghasilan interferon (sel penting sistem pertahanan badan).

 
Dan specialnya produk ni hanya boleh didapati di shaklee je tau.hehe

 
So far yang dah pernah try Nutriferon ni memang dah tak pandang Panad** etc tu ?

 
Nak kuatkan sistem imun korang?

Whatsapp 012-346 1698 (Erni)

Whatsapp 012-346 1698 (Erni)

Whatsapp 012-346 1698 (Erni)

Cari Agen Shaklee Di Area Anda? -->Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia



Nak Daftar Jadi Ahli Shaklee? --> Daftar Ahli Shaklee 2017



Cari Agen Vivix Shaklee Di Area Anda? -->Pengedar Vivix Shaklee Seluruh Malaysia



Nak Beli Produk Shaklee Terus Dari Shaklee HQ? --> Cara Beli Shaklee Online





___________________________

Leave a Reply